2010-10-07
 21:01:27

Skuldkänslor

"Ibland önskar jag att jag inte hade några vänner. Att jag inte hade någon som brydde om mig. För då skulle jag kanske slippa skuldkänslorna för att jag förstör andras liv. Att jag får dem att bli mobbade, utstötta. Att det är mitt fel.
Det är själviskt att tänka så, att känna så bara för att man själv vill må bra. Men jag orkar inte. Dag ut, dag in väller skuldkänslor, självhat, ångest, alla känslor, kraschar mot mig. Jag orkar inte. Jag vill bara ta en kniv och skära strupen av mig, eller hugga mig i bröstet, rakt igenom hjärtat.
Jag vill ta något vasst, och sticka det igenom armarna på mig, känna hur det tränger igenom huden och blodet börjar sippra ut medans en svidande känsla far igenom armen. Jag vill visa alla hur oduglig jag är, hur förstörd jag är inombords. Jag vill visa att jag inte går att fixa, att min själ, mitt hjärta, allting har krossats för många gånger för att repareras. Jag vill kunna berätta det för världen, för alla människor.
Jag vill att de ska bli äcklade av mig, börja hata mig. Låtsas som att jag inte existerar. För då skulle jag äntligen kunna sluta såra alla, och kunna försvinna utan att någon bryr sig."

Torsdag 7 oktober 2010, Dagbok



Kommentarer:

« Namn Spara info?

« E-mail(publiceras ej)

« Bloggadress

Din åsikt: