2010-09-24
 19:48:46

Bok

"Varje gång jag läst klart en bok får jag ångest, och det känns som om jag är ett steg närmare livets slut. För varje gång en bok slutar, känns det som om en del av mig dör, försvinner.
Det får mig att tänka på hur kort livet egentligen är, och att vi borde ta vara på det vi har, och leva livet utan ånger.
Och jag blir rädd. Inte för döden, men att jag inte levt fullt ut. Som om jag slösar på värdefull tid. För jag vet att jag inte levt livet som jag borde, och det är någonting jag alltid kommer ångra med min ungdom.
Att jag går omkring, utan något mål i livet. Jag vill göra en skillnad. Något som får mig att känna att jag förtjänar den tid jag fått.
Jag har många drömmar. Även fast jag inte har någon livslust egentligen, så vill jag saker. Oh, som jag vill. Men vissa vågar jag inte ens satsa på, rädd för att jag kommer bli krossad, få mina drömmar krossade. Som musik eller teater.
Men författare är en dröm jag fortfarande håller hårt fast i. Jag vill kunna hjälpa andra människor att fly den världen vi bor i, och ge dem samma slags trygghet böcker gett mig."

Onsdag 3 mars 2010, Dagbok



Kommentarer:

« Namn Spara info?

« E-mail(publiceras ej)

« Bloggadress

Din åsikt: