2010-11-14
 19:12:46

Obsessions

Visste ni att jag väldigt lätt blir beroende? Av böcker, filmer och anime alltså. Och då är det de enda jag tänker på. Är ni också så?
Det händer även också att jag blir beroende av en kändis, och måste se varenda film som den är med i. Sedan bryr jag mig inte om filmen är bra eller inte. Jag börjar tänka på att det kan vara ganska onyttigt, då jag verkligen inte vill göra något annat, som t.ex. läxor osv...
Och låtar är det VÄLDIGT lätt att bli beroende av.
Fast lika snabbt som beroendet kommit, så slutar den, och jag blir bara irriterad. Fast det händer inte med allt. Som Harry Potter är jag fortfarande väldigt beroende av. Det går inte en dag utan att jag läser Harry Potter fanfics eller ser på videor på youtube.

En annan sak som är dåligt med mina beroenden är att jag önskar att det kunde hända mig. Och då faller jag lätt ner i depression, när jag vet att jag t.ex. inte kan träffa en vampyr att bli kär i eller få ett brev om att jag är en häxa, i verkligheten. (Är det bara jag som tänker på häxa som en förolämpning - bitch - när man skriver häxa på svenska?)
Jag är beroende av fantasy eftersom att jag är trött på verkligheten. Det är kul att försvinna in i en värld där det finns häxor, vampyrer, varulvar och andra saker som inte existerar i verkligheten.

Tänk om hela världen plötsligt blev anime-style, och karäktärer från olika serier kom till liv. Hur überroligt skulle inte det vara? Tänk er att se de underbara och mumsiga killarna på gatan. Jag börjar dregla vid bara tanken. Hehe...


Ikuto Tsukiyumi


FRIDA HJÄRTA KEVIN
PUBLICERAT: 2010-11-14, 21:03:36 | URL: http://HTTP://FRIDASJOBLOM.BLOGG.SE

Vinnaren av veckans blogg är nu framröstad, gå in och se om det var du som vann! :D



Kommentarer:

« Namn Spara info?

« E-mail(publiceras ej)

« Bloggadress

Din åsikt: