2010-11-08
 19:37:41

Röda linjer fyller mina armar

Ett. Två. Tre.

Blod sipprade fram från såren, och jag tittade fascinerat på medan det röda dropparna sakta trängde sig igenom den smala springan, och formade små bollar på min arm.

Min högra hand var hårt knuten runt rakbladet, och jag kunde känna de vassa kanterna skära sig in i min hud, och det sved till när kall luft blåstes mot det ny öppnade såren. Jag bet mig på läppen, så hårt att mina tänder grävde sig in i det mjuka, och smaken av koppar fyllde min mun.

Fyra. Fem. Sex.

Jag kunde inte sluta. Min hand for automatiskt över armen, och metallen gled över huden. Det började svida extra mycket, och jag slöt ögonen för att inte låta tårarna rulla nerför mina kinder, men en tår slet sig loss, och sakta karvade sig en osynlig linje på kinden.

Min fot började domna bort, där jag satt på toalettstolen, och jag ändrade ställning, men istället för att göra saken bättre, spred sig domnanden över mitt ben, och uppför låret.

Jag ställde ifrån mig det blodiga rakbladet på handfatet innan jag ställde mig upp, men svajade lätt till då jag inte kände mitt vänstra ben och på grund av blodförlusten.

Automatiskt sköljde jag rakbladet, torkade bort bevisen på att något hade hänt. Jag drog på mig min svarta munkjacka med skolans logo på framsidan. En snabb titt runt det lilla rummet konstaterade att alla blodfläckar och vita pappersdukar - färgade röda av blodet - var borta.

Ännu en gång hade jag lyckats med att dölja spåren efter mig.


En kort liten novell som jag skrev nyss. Har fått tillbaka min skrivarlust, efter att jag började på min uppsats om Första Världskriget. Är superglad för det :)


Sara
PUBLICERAT: 2010-11-09, 19:30:44 | URL: http://saralovetherasmus.blogg.se/

Känner igen mig...



Du är jätteduktig på att skriva! :)

Och jag älskar dina bilder!! Keep going <3 De är verkligen fina!



Kommentarer:

« Namn Spara info?

« E-mail(publiceras ej)

« Bloggadress

Din åsikt: