2010-10-03
 15:35:11

Frågestund

Har tråkigt, så jag tänker göra en frågestund. Men eftersom att jag knappt har några läsare, hittar jag på frågor själv. Underbart! Om ni vill ställa andra frågor, you are free to do so ;)

Vad gör du just nu?
Svar: Intressant fråga... Jag lyssnar på Jem, och ska snart börja städa mitt rum. Fast innan det ska jag kanske äta. Yess.

Favoritmusik:
Svar: Svår fråga. Mhm... Älskar allt! Förutom opera. Och hiphop. Och svenska låtar...

Favoritbok:
Svar: Varför ställer jag mig själv så många frågor? Men ska säga några, så att ni kanske får lite tips. Fallen ängel, Inspärrad, Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva, Harry Potter (Alla 7), Boktjuven, L.A Candy osv... Älskar nästan varenda bok jag köper/läser.

Förebild:
Svar: Tror inte jag har någon förebild direkt... Äsch, jag vet inte! (Slänger upp händerna, medans en frustrerad suck undslipper mina läppar.)

Favoritskådespelare:
Svar: Yay, äntligen en fråga jag kan svara på, utan att tveka! Helena Bonham Carter (Spelar bland annat Bellatrix Lestrange i Harry Potter), Kristen Stewart (Spelar bland annat Bella Swan i Twilight), Johnny Depp (Spelar bland annat Kapten Jack Sparrow i Pirates of the Carribean (stavning?), Alan Rickman (Spelar bland annat Severus Snape i Harry Potter).

Hobby:
Svar: Rita, skriva, läsa, fotografera, baka och sjunga.

Favoritartist/grupp:
Svar: Har många,men bland annat Thriving Ivory, Jem, Pretty Reckless osv...

Stjärntecken:
Svar: Skorpion. Född 9:e november. Månadssten är topas. Samma färg som alla vegetariska vampyrers ögon ;). (Jag vet att vampyrer inte finns på riktigt!... Eller? ^^) 

Husdjur:
Svar: Ja, en hamster som heter Honey Cream. Fast har inte så mycket tid över för henne längre. Eller rättare sagt, så orkar jag inte :(

Hatar:
Svar: Att misslyckas och att vara dålig på någonting.

Största rädsla:
Svar: Att tappa kontrollen.

Älskar:
Svar: Min familj, mina vänner och att skratta. Shopping såklart också. Om jag bara var smalare.

Favoritmaträtt:
Svar: Ni ska veta att jag inte gillar mat. Eller någonting man äter. Det gör mig bara fet. (Grr...)

Hårfärger du haft:
Svar: Blont (Min egen), rödbrunt, brunt, svart, rosa/grönt (Just nu.)

Drömyrke:
Svar: En svår fråga... Fotograf, sångerska, skådespelare, författare eller illustratör.

Hur lång är du?
Svar: Sist jag kollade, 165,5 cm.

Ögonfärg:
Svar: Ljus blå, turkos under stark ljus.

Favoritklädesplagg:
Svar: Allt som är annorlunda. Och kjolar :) Glöm inte att jag älskar accessoarer. (Stavning?)

Favorit tv-program:
Svar: Buffy the Vampire Slayer... Och många anime serier ^^

Är du lycklig?
Svar: Ärligt... Nej.

När började din depression? (Ja, en väldigt underbar fråga, som ni längtar efter att få höra svaret till... Not ^^)
Svar: När jag gick i trean, och började fundera på att ta självmord. Orkade inte med livet, men hade två underbara människor som stöttade mig. Och efter att jag flyttade därifrån, så blev det värre, speciellt i åttan, då jag var frånvarande över halva terminen. Lärarna tycker jag är duktig som varit i skolan, förutom typ 5 gånger sammanlagt.

Prövade KBT, men orkade verkligen inte gå tillbaka, fick världens ångest av att göra det. Plus att jag faktiskt inte vill ha hjälp. För jag är rädd att jag ska försvinna när ångesten och allt det där försvinner. Att jag inte är jag längre.
Så länge jag inte skär mig eller försöker ta självmord, så är det okej. För jag orkar inte bli bättre.



Kommentarer:

« Namn Spara info?

« E-mail(publiceras ej)

« Bloggadress

Din åsikt: